onsdag 11 mars 2009

5 schlagerfrågor till Roger Lundgren.


Roger Lundgren är hela sveriges hovexpert. Jobbar med kungafamiljen för TV4, tidningen QUEEN och har skrivit boken "Sibylla" om kungens mamma.
Jag frågade "Royal-Roger" några schlagerfrågor;

Har du någon favorit inför finalen av Melodifestivalen på lördag?


Jag har faktiskt två - dels Alcazar men även Malena Ernman.

Vad tycker du om årets Melodifestival?

Sådär.. Om jag ska vara ärlig är jag lite less på alla regeländringar. Jag tycker den internationella juryn är totalt ointressant - trodde den skulle vara fylld med människor som vet vilken musik som går hem. Nu verkar den bestå av dedikerade schlagerbögar som kan mer om svensk schlager än de flesta svenskar.

Har du någon favoritschlager genom tiderna?

Many of them. Dag efter dag, 1+1=2, Not a sinner, nor a saint samt spanska Bandido.

Vem är tidernas schlagerdrottning tycker du?

Min goda vän Arja Saijonmaa

Har du hört några av de övriga deltagarländernas bidrag till ESC 09 och i så fall finns det något bidrag du tror på?

Det finns bara en given vinnare i år - norska Alexander Rybak. Han är helt outstanding - heja Norge!

QUEEN Magazine
Boken Sibylla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar