onsdag 11 mars 2009

5 schlagerfrågor till Dean i Queentastic.


Dean Erik Andersen är den ena av två i norska popgruppen/dragshowgruppen Queentastic. Gruppen tävlade 2006 i Norska Melodifestivalen (Norsk Grand Prix) och slutade som 3:a med sin låt "Absolutely Fabulous". Kanske kan vi i framtiden se Queentastic i den svenska melodifestivalen? Eller varför inte i Eurovision Song Contest i framtiden!?
Jag ställde några frågor till Dean;

Har du någon favorit inför finalen av Melodifestivalen på lördag?


Jag føljer med varje år på Melodifestivalen, stoooor fan=)) Av årets bidrag så er M Ermann "La Voix" och Agnes "Love Love Love" mina favoriter=))
Jag måste seja at Sverige er mycket proffsiga på Melodifestival, och ikke minst er ni DUKTIGA på att hitta superbra programledare. GOOOO PETRA!!!!! Love her!!!!!!!!!!!

Vad tycker du om årets bidrag från Norge, Alexander Rybak med låten "Fairytale"?

Årets Norske bidrag er nogot av det bedre vi har haft på många år. Even om denne låten er typisk norsk, med fiolin osv, så har Alexander Rybakk enorm utstråling och låten står ut från alla andra. Jag tror vi kommer høgt i år...ja, ska man tippa???...Topp 3 tror jag=)))) Man får ju vara lite patriot också=))))))

Har du någon favoritschlager genom tiderna?

Jag har varit fan av Eurovision/MGP/MF sedan jag var 6 år faktisk, och jag har många favoriter från dom åren...jag kan nemna spanska Nina "Nacida par amar"och C Dion "Ne parte pax soin moi" til ex...en av mine absolut favoriter i svenska melodifestivalen någonsin er Alcazar "Not a sinner not a saint"....och Nanne Grønvall "Avundsjuk"..

Vilken Eurovision-vinnare tycker du är den bästa någonsin?

Besta Eurovision vinnare någonsin?? hmmmmmm...det er lite svårt och nemna 1..men Johnny Logan er ju King of Eurovision, sen har man Celine Dion..som gikk vidare til world kingdom...=)))

Har du hört några av de övriga deltagarländernas bidrag till ESC 09 och i så fall finns det något bidrag du tror på?

Har inte hørt så många av årets bidrag enn, men av dom jag har hørt så er det mycke tråkigt...finnland, Island,England,Hellas og nogra til...men ingen vinnare der =((((((..fortsetter det sånn så lovar det godt for båda sverige och Norge..YEAH!!!!

Absolutely Fabulous - Norsk Grand Prix 2006

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar