Jag/vi har haft Com Hem som bredbandsleverantör i flera år. Den sista fakturan vi fick var plötsligt ca 150:- dyrare än vad vi betalat det senaste året.
Jag ringde därför deras kundservice idag för att fråga varför. En kille svarade som pratade så sluddrigt att jag knappt kunde höra vad han sa. Jag ställde min fråga om varför det var så dyrt utan anledning, han sa då att mitt erbjudande har gått ut och därför är det dyrare. Då frågade jag om det fanns något annat erbjudande eller om jag skulle söka mig till en annan leverantör, hans svar på detta var att jag borde söka mig vidare och att jag har 3 månaders uppsägning. Jag frågade honom då om han hellre förlorar mig som kund än att erbjuda mig samma erbjudande som jag haft och hans svar på det var "Ja" sedan lade han på luren... Samtalet tog ca 1 1/2 minut och lugnt och sansat...
Jag var så förvånad över hans svar att jag kände att jag måste ringa tillbaka igen, denna gång svarade en tjej. Jag förklarade vad som hänt och hon var lika förvånad som jag, sedan sa hon "Men varför erbjöd han dig inte samma erbjudande med ett års bindningstid? Skulle du vara intresserad av det?" Jag tackade ja till detta och hon justerade fakturan som var så dyr.
Så ska det gå till!
Man ska inte glömma VEM som är kund. Det är ju vi kunder som gör att företaget kan leva vidare. Kundvård är A och O. Jag hade lätt kunnat byta leverantör om det inte vore för den här supertrevliga tjejen som hjälpte mig.
Varför jobbar folk som inte är intresserade av service med just service?
Konstigt...