tisdag 5 oktober 2010

Com Hem - Otrevlig kundservice

Jag/vi har haft Com Hem som bredbandsleverantör i flera år. Den sista fakturan vi fick var plötsligt ca 150:- dyrare än vad vi betalat det senaste året.

Jag ringde därför deras kundservice idag för att fråga varför. En kille svarade som pratade så sluddrigt att jag knappt kunde höra vad han sa. Jag ställde min fråga om varför det var så dyrt utan anledning, han sa då att mitt erbjudande har gått ut och därför är det dyrare. Då frågade jag om det fanns något annat erbjudande eller om jag skulle söka mig till en annan leverantör, hans svar på detta var att jag borde söka mig vidare och att jag har 3 månaders uppsägning. Jag frågade honom då om han hellre förlorar mig som kund än att erbjuda mig samma erbjudande som jag haft och hans svar på det var "Ja" sedan lade han på luren... Samtalet tog ca 1 1/2 minut och lugnt och sansat...

Jag var så förvånad över hans svar att jag kände att jag måste ringa tillbaka igen, denna gång svarade en tjej. Jag förklarade vad som hänt och hon var lika förvånad som jag, sedan sa hon "Men varför erbjöd han dig inte samma erbjudande med ett års bindningstid? Skulle du vara intresserad av det?" Jag tackade ja till detta och hon justerade fakturan som var så dyr. 
Så ska det gå till!

Man ska inte glömma VEM som är kund. Det är ju vi kunder som gör att företaget kan leva vidare. Kundvård är A och O. Jag hade lätt kunnat byta leverantör om det inte vore för den här supertrevliga tjejen som hjälpte mig.

Varför jobbar folk som inte är intresserade av service med just service?

Konstigt...

7 kommentarer:

  1. Jag ringde dom igår och fick världens värsta bemötande. Jag har bestämt mig för att byta till bredbandsbolaget istället. har hört att dom är bättre, man betalar ju för en service och support.
    Peter

    SvaraRadera
  2. Ja en VARNING! Bredbandsbolaget är inte det bästa valet. Om du tror att man får service och support från kundservice. Jag blev spärrad och varje gång jag ringde kundservice blev jag bortkopplad. Använde jag en annan mobil gick det bra. Jag gjorde en flyttanmälan från Kortedala till Majorna. Jag hade både telefoni och bredband. På 3 månader hade jag varken telefoni eller bredband. Jag ringde kundservice varje vecka. Man är tvingad att betala räkningarna även om man inte har något bredband. Annars var det inkasso. Det tog mig 6 månader att få tillbaka pengarna. den 1 januari ringde jag till Telia jag fick både telefoni och bredband på 1 minut.
    Vad gäller Comhem så är deras kundservice och support mycket bra. Jag har nu tjänsten OnDemand och det var inte lätt att installera.
    Du tror att man får vad man betalar för. Jag vet inte vad du läst så bra om bredbandsbolaget, sök på google så hittar du nog motsatsen. Patrik

    SvaraRadera
  3. hamnade i världens loop för en dryg månad sedan när det trasslade med digital-tv'n. helt sanslöst dåligt. 2 timmar senare och efter att ha dragit caset för minst ett dussin personer hamnade jag hos nån chef på kundserviceavdelningen som med honungslen stämma ordnade upp hela situationen. är ändå övertygad om att comhem är ett jävla skitföretag.

    SvaraRadera
  4. Åh... Jag älskar inte heller ComHem. Det är... en gigantisk underdrift, men jag orkar inte bli irriterad nu so I won't go there.

    LYCKA TILL.

    SvaraRadera
  5. Nu till nåt annat mycket roligare:

    Jag har letat och scrollat mig ner till alla bröllopsbilder. När du gifte dig hade jag en låååång bloggpaus, så jag hade missat allt. Har nu läst och tittat på alla fina bilder. Jag var inte riktigt beredd på att börja lipa, men nu sitter jag här och snörvlar sentimentalt. Herre gud vad vackra ni är. All lycka till er.

    Elin

    SvaraRadera
  6. Hej,

    Detta låter inte bra. Vi ber uppriktigt om ursäkt för det inträffade. Vi vill gärna komma i kontakt med dig för att göra en uppföljning av vad som hänt och säkerställa att du som kund får korrekt information i dina kontakter med Kundservice. Du når oss via Twitter (twitter.com/comhemab) alternativt via www.comhem.se/reklamera där du kan hänvisa till detta blogginlägg.

    Med vänlig hälsning
    Siméla Lidén
    Kundservice

    SvaraRadera