onsdag 11 mars 2009

5 schlagerfrågor till Fredrick Federley.

Fredrick Federley är riksdagsledamot för Centerpartiet, och troligtvis regeringens mesta minglare! Han innehar titeln "Mr Gay Sweden" (Välgörenhetsgalan by Leo B). Jag ställde fem ganska opolitiska frågor till Fredrick;

Har du någon favorit inför finalen av Melodifestivalen på lördag?

Ja men så klart. Är ju en Operahäxa så valet är ju lätt: Malen Ernman. Det är dessutom det enda numret på länge där dansarna verkligen lyfter låten.

Vad tycker du om årets Melodifestival?

Om vi tar bort allt skit med röstandet så tycker jag den har levererat bra. Jag älskar Petra Mede! Hon är så där helrigt speedad och vulgär som jag gillar.

Har du någon favoritschlager genom tiderna?

Ja massor. Men det är klart att det ligger nära till hans med: Det börjar verka kärlek banne mig så här när våren ligger om hörnet.

Vilken Eurovision-vinnare tycker du är den bästa någonsin?

Det finns bara en för mig. Det kan du fråga de som bodde granne med mig när jag var student i Örebro. Charlotte Perrelli med Tusen och en natt.

Har du hört några av de övriga deltagarländernas bidrag till ESC 09 och i så fall finns det något bidrag du tror på?

Eh, har bara lyssna på den norska. Vad fan är det? Har de försökt ta norsk folkmusik och göra den till balkanjazz?

Fredricks hemsida
Fredricks blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar