onsdag 11 mars 2009

5 frågor om schlager till Ronny Larsson!


Ronny Larsson, redaktör på gaymagasinet QX och schlagergalning. Skriver reportage och följer Melodifestivalen från stad till stad, självklart vill jag veta lite vad Ronny tycker inför finalen och bidragen...

Har du någon favorit inför finalen av Melodifestivalen på lördag?

- Malena Erman, Sarah Dawn Finer och Alcazar är mina stora favoriter.

Vad tycker du om årets Melodifestival?

- Hyfsad kvalitet på låtarna. Det har varit ett fåtal riktigt bra låtar och många som jag tyckt varit rätt bleka. Förra året var mycket bättre tycker jag. Ingen var riktigt usel dock...jo, Micke Rickfors. Men Petra Mede har varit fantastisk. Trodde aldrig någon kunde vara bättre än Kristian Luuk. Jag älskar Petra!

Har du någon favoritschlager genom tiderna?

- Om! Jag väljer tre: Det gör ont, Smiling in Love och Empty Room.

Vilken Eurovision-vinnare tycker du är den bästa någonsin?

- My Number One med Paparizou. Den har allt: Snyggt framträdande, bra låt, bra sång, hitfeeling och känns modern.

Har du hört några av de övriga deltagarländernas bidrag till ESC 09 och i så fall finns det något bidrag du tror på?

- Ytterst få och det jag hört har varit skrutt. Gillar dock Norges låt väldigt mycket. En vinnare.

Ronnys blogg
QX

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar