tisdag 10 mars 2009

Några schlagerfrågor till Andrés Esteche.


Andrés Esteche slog igenom 2002 i dokusåpan FAME FACTORY, 2003 tävlade han i Melodifestivalen med låten "Just Like A Boomerang" och 2004 med låten "Olé Olé".
Jag ställde några schlagerfrågor till Andrés;

Har du någon favorit inför finalen av Melodifestivalen på lördag?

- Ja, Agnes

Vad tycker du om årets Melodifestival?

- Många bra, många dåliga som vanligt men röstningssystemet suger tycker jag, ta bort alla oändliga duellerna och den "internationella juryn", låt folket rösta!
Har du någon favoritschlager genom tiderna?

- Många favoriter, en är Nothing at all, med Lagaylia Fraiser.

Vilken låt gillar du bäst av dina två bidrag i MF, Olé Olé eller Just Like A Boomerang?

- Oj, det var svårt att svara på, jag gillar dem på olika sätt och de betyder olika saker för mej, de är som 2 barn som man älskar lika mycket, men på olika sätt.

Har du hört några av de övriga deltagarländernas bidrag till ESC 09 och i så fall finns det något bidrag du tror på?

- Ja många, tycker det mesta suger men det brukar jag tycka, inget jag tror på än.

Andrés MySpace
Andrés blogg
Just Like A Boomerang
Olé Olé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar