fredag 13 mars 2009

5 schlagerfrågor till Alexander Leonardo Borodin


Alexander Leonardo Borodin är mannen bakom den välkända siten gylleneskor.se, en site som har all information om Melodifestivalen - artisterna, låtarna, skvallret - ALLT!

* Har du någon favorit inför finalen av Melodifestivalen i morgon?


Min favorit är Malena Ernman. Det är för att jag tror att det bidraget har stört chans att få bäst resultat i Eurovision Song Contest 2009.

* Vad tycker du om årets Melodifestival?

Det har varit många bra låtar men varierande standard i de olika deltävlingarna. Nu har vi en jättebra final med många bra låtar - samtidigt som vi saknar en egentlig klar favorit. Både på gott och ont. Men risken finns att alla låtar tar ut varandra.

* Har du någon favoritschlager genom tiderna?

Jag gillar Kikkis Bra Vibrationer och Måns Cara Mia. Jag tycker om att Zeljkos låtar i ESC Leyla, Bosninen och Lane Moje.

* Vilken Eurovision-vinnare tycker du är den bästa någonsin?

Svår fråga. Det är ju sällan de bästa låtarna / artisterna som vinner. Men Att Ruslana vann 2005 var ju rätt tycker jag. Så på senare år om man inte ska gå tillbaka till 90/80-talet så är det Ruslana och Danmarks Bröderna Olsen tycker ju jag är fin när man tittar på vinnare alltså. Men frågan är svår om du menar bästa Eurovisionvinnare genom tiderna. Carola och Johhny Logan är bra Eurovisionsvinnare - sedda till hur de förvaltat sina vinster. ABBA är den största Eurovisionsvinnaren men de vill ju inte veta av den till exempel.

* Har du hört några av de övriga deltagarländernas bidrag till ESC 09 och i så fall finns det något bidrag du tror på?

Jag har haft någorlunda koll tills för några veckor sedan - inte koll på de senast klara bidragen. Men Norge har ju oneklingen lyckats få till en het vinnarkandidat med Rybak. Jag gillar så här långt Bosnien, Albanien också.

Gylleneskor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar