onsdag 20 april 2011

Handlerkurs

Som många av er säkert redan vet så har jag ju tävlat mycket på hundutställningar, då främst med Tibetansk Terrier. Jag köpte min egen första TT 1990 och hade tre egna, sedan visade jag mycket åt andra kennlar (t.ex Ba-Lus, Witloof, Kyang´s, Thu-Sang, Alilah, Boshanti mm) och var ganska framgångsrik med det. Dömde även några gånger på hundutställning och även i "Junior Handling" både i Sverige och England. =)

Tyvärr tar det otroligt mycket tid och energi att ställa ut åt andra, men visst saknar jag det lite, det är väl därför jag ställt ut Buddha några gånger... men det är inte samma sak som att visa tibbe!

Jag fick ett samtal för någon vecka sedan av en TT ägare som ville att jag skulle ha en handlerutbildning (handler = den personen som visar upp hund på utställning) och det tyckte jag var kul! Kul dels för att jag inte är bortglömd men också för att få dela med mig om en passion och självklart för att få gosa lite med tibbar!

På tisdag ska denna kurs vara och den är helt privat. Ska bli jättekul!

En bild tagen för några år sedan på hundutställning i Hässleholm...

Hunden hette Corrie (Ch. Kyang´s Un-Tug Co´Ce) och blev BIR & BIG 4 på denna SKK utställningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar