lördag 1 januari 2011

Nyår och bilder

Så fantastiska Ylva & Zina är! Vi lever som kungar här och de är så gästvänliga. Härligt med så bra vänner!

Igår var det nyårsafton och vi var hemma hos Annika & Maria i deras fina hus. Maten var fantastisk - till förrätt fick vi sparris på en salladsbädd med Ylvas hemliga marinad, därefter pilgrimsmusslor i en härlig lime/grape/avokado mix. Helstekt oxfilé med potatis och världens godaste svampsås! Till efterrätt blev det kanske världens mest underskattade rätt - Marängswiss! Gott gotti gott gott! Det har jag inte ätit på kanske 25 år, men nu vill jag ha det till frukost!! =)

Efter middagen satt vi och pratade och hade det trevligt. Klockan 23.40 kom min taxi, jag skulle ju in till café Operas festvåning, Operaterrassen, och DJ:a så jag firade mitt tolvslag i en taxi, med en taxichaufför, i en tunnel...

Väl framme så riggade jag upp min dator och mixerbord och soundcheckade, kl 00.30 öppnades "mitt" dansgolv upp och det fylldes snabbt! Det var min roligaste och mest lyckade spelning skulle jag vilja påstå utan att skryta... men det var en adrenalinkick som inte kan beskrivas. Knôkfullt dansgolv och taggad publik som skrek och hade händerna i luften! Obeskrivligt!

Vid kvart över två cirka så började uppträdandena - först ut var Lili & Susie, därefter Dark Ladies som gjorde en Maria Montazami imitation, sedan kom Velvet, nykomlingen Johannes efter det, när han var klar kom Linda Bengtzing som var supertaggad och hade nog tagit ett glas champagne... =) Hon var VÄLDIGT glad... sedan körde hon och Velvet sin låt "Victorious". När de var klara meddelade klubbarrangören Navid Kabiri att det skulle bli ett spontanuppträdande av några som var på stället och festade... inga mindre är ALCAZAR! De rev av deras "Stay the night" och folk blev tokiga!

Efter det gick jag av mitt pass och Edward af Sillén tog över och han är ju fantastisk! Ville inte gå hem, men det gjorde jag i alla fall eftersom jag ju ska köra till Göteborg i snökaoset idag...

Hoppas att er nyårsafton var lika bra, men det tror jag inte... haha GOTT NYTT ÅR!!!

Tog några bilder uppe på scen... inte bästa kvalitén men ändå...

Lili... eller om det är Susie...
Ena systern Päivärintaa
Publiken
Börje! Denna bilden är främst till dig! Det är alltså Velvet...
Linda Bengtzing
Publik
Alcazars spontanuppträdande!!

5 kommentarer:

  1. Älskling!!!

    Vi ses snart igen!

    SvaraRadera
  2. Wow! Cool kväll Mackan (speciellt den mysiga stunden med taxichauffören). Gillar förresten också Velvet-bilden....och hon-i-Alcazar-bilden :)

    /brorsan

    SvaraRadera
  3. Vad mysig du är! Charmigt att fira 0000 slaget i en tunnel.. du skulle varit här. =)
    Eller så skulle vi varit där!

    SvaraRadera
  4. Jag har heller aldrig lärt mig vem som är vem av Lili & Sussie.

    SvaraRadera
  5. Grym kväll & lite annorlunda tolvslag du hade=)
    Vi firade med att Kicka MR C från mitt liv, de var helt ok det oxå=)
    God fortsättning & lycka till med träningen!!

    SvaraRadera