onsdag 15 september 2010

RödGröna (röran)

Hur seriösa verkar dessa tre partierna? Samarbetet verkar vara sisådär tycker jag. MÅNGA meningskiljaktigheter i kvällens debatt...

Lars Ohly är ganska obehaglig, Mona Sahlin är värsta hycklaren av alla, Peter Eriksson är velig och otydlig... Maria Wetterstrand är lite scary, men hon hade kunnat passa bra i Alliansen! Gillar henne samtidigt som jag tycker hon kan vara lite för överlägsen...

Nej, efter kvällens partiledarutfrågning är jag 100 % säker på att jag ska lägga min röst på Alliansen.

Men visst är Mona Sahlin ingen bra ledare? Jag måste erkänna att jag tycker personerna som leder partierna är viktiga... ingen av de fyra ledarna i rödgröna sörjan ger mig en bra känsla...

Det bästa hade varit en regering med Moderaterna, Folkpartiet, Centern & Miljöpartiet!

...ett fiffigt namn hade varit "De BlåGröna"... ;)

3 kommentarer:

  1. "Scary", "ganska obehaglig". Om du hade lagt lika mycket tid åt att lyssna på vad de säger istället för att dömma dom som personer så hade du kanske förstått vad de står för.
    Tro mig, det finns partier bakom dessa personer och det är det som räknas!

    Så vakna upp eller satsa enbart åt musiken tack

    SvaraRadera
  2. Peter... du har självklart rätt i att jag borde lyssna mer och döma mindre... jag försöker, men i ärlighetens namn tycker jag partiledaren är superviktig... men självklart håller jag mig hellre till musik än politik!

    Men visst är det bra att man är olika och värdesätter olika saker - men lovar dig att jag lyssnar en del också... inte lika kul att skriva om för mig bara.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig igen Markus :)

    Patrik

    SvaraRadera