tisdag 10 augusti 2010

STOPPA DJURPLÅGERIET (VARNING för otäcka bilder)

Foto: svt.se

Foto: svt.se

Foto: svt.se

Foto: svt.se

Foto: svt.se

STOPPA DJURPLÅGERIET NU!!!

Jag blir så ledsen och upprörd när man ser hur de stackars minkarna vanvårdas runt om i Sverige!

De bor alldeles för många på alldeles för små ytor, det slutar i onaturliga beteenden och död på plågsamma sätt!

I ett klipp får man se en mink som kämpar för sitt liv när en annan, troligtvis ett syskon, biter och äter av den stackarn som kämpar. De blir kannibaler.

HUR FAN KAN MÄNNISKOR MED ATT BEHANDLA LEVANDE VARELSER PÅ DETTA SÄTT?!

Detta måste få ett slut NU!

Jag får ont i mitt hjärta av att politikerna blundar för detta, men nu när det blossar upp en debatt - då har alla snabba åtgärder och kloka åsikter! Varför är ingenting gjort???

Jag vet att man kan skylla på Alliansen till stor del, men i slutänden är det mest en massa rappakalja de j-vla politikerna blabbar... de säger vad vi vill att de ska säga...

FÖRBJUD sådan här vanvård av djur! Vare sig det handlar om minkar, höns, grisar eller vad som helst. Djur är djur, de har instinkter och behov, om vi ska hålla dem i fångenskap är det vår skyldighet att ge dem ett drägligt liv, ge dem veterinärvård, ge dem en levnadsstandard likt deras naturliga, och varför inte ett uns kärlek också!?

USCH & TVI för idioter som anser sig ha rätten att behandla djur på ett så vidrigt och nedvärderande sätt. Jag önskar dessa människor samma öde som de plågade djuren. Jag har INGENTING till övers för dessa känslokalla varelser!

3 kommentarer:

  1. Bra skrivet Markus! Tillsammans kan vi!

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet, hållet med dig till fullo!

    Ett sätt att minska djurplågeri bland farmare är att minska efterfrågan på päls - men det vill säkert de som har pengar att spendera - läs skryta med..

    SvaraRadera
  3. Fullkomligt vidrigt ! Stackars djur :(

    SvaraRadera