måndag 23 augusti 2010

Filmtips: Paranormal Activity



Igår hyrde Fredrik och jag några filmer, bland annat "Paranormal Activity", en lågbudgetfilm som legat etta på filmlistor runt om världen. Den är filmad som om det var en heminspelad film.
Den handlar om ett lyckligt ungt par där tjejen sedan hon var liten haft besök av något övernaturligt, ett spöke eller en demon... nu har de införskaffat en videokamera med rätt belysning och mikrofon mm för att ta reda på vad som händer...

Vi hade inga höga förväntningar på denna filmen, vi har många gånger till och med valt att inte hyra den för att vi trott den skulle vara så dålig... Både Fredrik och jag gillar skräckfilmer, men det är sällan, nästintill aldrig som man blir rädd på riktigt...

Jag kan säga att den var riktigt läskig, det var så det gick en kall kår längs ryggraden och håret reste sig på armarna... Otroligt bra skådespelare och riktigt bra gjord film... kanske det är på riktigt??? ;)

Se den säger jag, men skyll inte på mig om du inte kan sova efteråt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar