fredag 14 maj 2010

Bråkade med en granne idag...

Idag när Fredrik och jag kommer gående på väg hem så står en mamma med sin lille son och låter honom stå och kissa i vår entré, precis vid portlåset!

Jag blir såklart upprörd - jag menar - visst, nöden har ingen lag men vad fan! Det ligger ju en restaurang precis bredvid vår port, kan man inte gå in där och uträtta sina behov i en krissituation?

Jag säger till henne att jag tycker det är äckligt att stå i porten och urinera, hon blir vansinnig och börjar skrika att hon också bor i huset (men använder en annan entré på andra sidan huset kan jag tillägga) och att JAG är ett äckel och att jag inte ska supa mig full och pinka i trappuppgångar, men när det gällde hennes son så var det inte äckligt... Jag tappade hakan av förvåning och bara tittade på henne... hon fortsatte att skrika att jag inte skulle lägga mig i och att jag skulle dra åt helvete... Hon kan ha varit i 25-30 års åldern kanske... helt plötsligt kommer hennes man gående med sitt gråa, halvlockiga, bakåtslickade hår, någonstans i 60-års åldern och undrar vad som står på... hans fru fortsatte att gorma och han försökte väl få tyst på henne, men det gick inte så bra... då bad han MIG att släppa det...

Konstiga människor det finns... om man bor i huset behöver man väl inte använda varken restaurangen bredvid eller portarna, då kan man väl för helvete pissa i sin egen toalett!?

Eller?

Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

  1. HAHA! Inte okej ;o hur störda människor finns det egentligen kan man undra.. förstår inte hur du kunde hålla dig och inte skrika tillbaka (hade jag gjort även om det bara förvärrar allt) men hade fått henne att inse att HON har fel iaf ;D haha!

    SvaraRadera
  2. Undrar vem som är konstigast !? Hmm.......

    SvaraRadera
  3. Be henne dra blygdläpparna över ansiktet så man slipper se henne... Och resten av hennes familj!

    SvaraRadera