torsdag 18 februari 2010

Två bögar med startkablar...

Börje, vår bil alltså, har stått orörd i garaget i några månader nu, så idag tänkte Fredrik & jag att vi skulle gå dit och starta den lite... jag tryckte på "lås upp" knappen på nyckeln och då började larmet tjuta och batteriet i bilen var stendött! INGET fungerade... jag ringde min vän (och boss) Sten. Han kom med sin bil, självklart hade ingen av oss startkablar i våra bilar så vi fick åka till en bensinmack och låna. Vi öppnade motorhuvarna och fick använda oss av instruktionsböckerna till båda bilarna för att hitta batterierna... men vi hittade dem, kopplade kablarna och Börje startade och jag körde 10 varv i garaget... vågade inte köra ut i snön eftersom vi inte har vinterdäcken på...

TACK Sten för hjälpen!!!

Share/Save/Bookmark

1 kommentar: