onsdag 15 juli 2009

ARG! JAGADE EN TJUV!

Fy fan vad arg jag blir... kan inte folk bara bete sig?

Hade som vanligt en trevlig kväll på jobbet (Gossip). För er som inte känner till Gossip så är det en gaybar i Göteborg. Vi välkomnar alla - oavsett läggning eller kön, men det viktiga är att du är openminded och att du beter dig bra.

På de flesta krogar som inte är inriktade till en gaypublik så brukar killarna vara stökiga och tjejerna lugna. Tvärtom på Gossip. Killarna är oftast lugna och städade medan tjejerna står för att gapa, skrika och bete sig illa. Varför? Ingen aning!!!

Ikväll kom 4 st tjejer in, jag märkte direkt att de var något berusade men verkade vara glada och trevliga. De beställde och satte sig i det lilla rummet vi har. Ganska snart skrämde de bort ett gäng andra som satt där inne. Vid stängning ser jag dem gå mot utgången och precis innan den sista går ut så snor hon till sig en av våra filtar som vi har vid dörren om någon fryser när de är ute och röker. Jag reagerar kvickt och springer runt baren, ut genom dörren och ser henne springa runt hörnet, jag tar det långa benet före det korta och är snart ikapp henne, sliter tag i filten och frågar vad f-n hon håller på med - hon bara tittar på mig och mumlar något... Tur att jag känner VÄL igen dessa 4 tjejer - om de försöker att sätta sin fot på Gossip igen... Jag blir så förbannad!

Jag passar inte att springa... tänk att alla krogarna runt omkring såg mig jaga en brud... först gången... hahaha

5 kommentarer:

  1. vad e åldersgränsen på din klubb? :P

    SvaraRadera
  2. Vilken dålig stil att sno något så där! Alltid dålig stil att ta något, men det här är ju på något sätt värre eftersom filtarna är till för gäster och, nu blev det snurrigt igen, men...
    Bra att filten kom tillbaka:)

    SvaraRadera
  3. Pinsamt för henne, men vilken sprinter du är, käre bror! Pusss

    SvaraRadera