måndag 15 juni 2009

Fika på stan

Idag gick Fredrik & jag ner på stan och käkade lunch. Det brukar vara jättegod mat på "tant- & gubbstället", eller Kungsportskrogen som det egentligen heter, en trestaurang med husmanskost vid Kungsportsplatsen, men idag åt jag en pasta som såg ut som barnmat och smakade som hundmat... inte gott alls faktiskt!

Efter det gick vi till ett av stans mysigaste caféer med godast kaffe, Da Matteo i Viktoriapassagen. Där mötte vi upp vår nyss hemkomna älskling - BETTAN och hennes grekiska pojkvän Stavros. Har saknat min Bettan så himla mycket, skönt att ha henne på svensk mark igen - över sommaren i alla fall. Jessica kom också och fikade med oss och köpte en hel bricka med olika juice sorter, vi hade juiceprovning... Tomat & selleri juicen förlorade STORT!

Bettan & Stavve

PS! Det är en del som mailat mig angående lägenheten som ska hyras ut. Är du intresserad? Maila mig på markus.gisslen@hotmail.com snarast!

1 kommentar:

  1. Hahaha! "En pasta som såg ut som barnmat och smakade som hundmat..." Jag var beredd på att det skulle stå "hundskit" - men förlåt förlåt, jag inser såklart att du är en fin och belevad människa, som aaaaldrig skulle skriva så.

    FRIDENS LILJOR.
    Rana

    SvaraRadera