fredag 24 april 2009

Lite bilder från dagen

Buddha - min lille prins

Buddha & jag gick och mötte Fredrik vid hans jobb, sedan gick Fredrik & jag ner på stan och käkade på "Tant- & gubbstället"... en lunchrestaurang vid Kungsportsplatsen som har den absolut godaste husmanskosten jag ätit! Vet inte ens vad stället heter på riktigt, men vi kallar det så eftersom det alltid är tanter och gubbar där som varit stammisar där de senaste 100 åren.
Både Fredrik & jag beställde hemmalagade köttbullar med hemmagjort potatismos, brunsås och lingon! Jätteportioner, men det gick ner, alltihopa!! =)

Därefter gick vi och shoppade lite, blev coola salladsbestick från Sagadesign. Jättefina! Gjorda i trä och ser ut som två händer.

Sedan gick vi och mötte Jessika på NK Details och drog med henne på fika på Göteborgs kanske skönaste café med det absolut godaste kaffet - Centro (på Kyrkogatan tror jag, vid NK nästan).
Cecilia, Jessika & Fredrik - fika på Centro

Där träffade vi Cecilia också. Det blev latte macchiato för mig... Gillar du kaffe så MÅSTE du gå dit och dricka riktigt kaffe! Coolt kafé med skön personal, inga bord och stolar att sitta på - fikar gör du på gatan, trottoaren eller där du står. Avslappnat, gott och billigt!

När vi fikat klart och gått en runda till på stan och småshoppat så var det dags att gå till Gossip för att jobba. Det var en vääääldigt lång kväll ikväll. Lite folk så här precis innan löning, men som alltid så kom det en och annan trevlig gäst! Sötaste gästen var en 4-månaders Chihuahua valp som hette Doris! HERREGUD så liten och söt! Den var mindre än Buddhas huvud!

Doris - 4 månader - Chihuahua

Edwin & Mikael var ute på en "luftmadrass" kväll med sina flyg-kollegor. Alltid trevligt när ni tittar förbi! =)

Edwin, Mikael med sina kollegor/vänner

Nu är jag hemma och ska snart sova så jag är pigg imorgon. Har nästan lovat Anna att vi ska gå på Queer efter vi stängt Gossip imorgon...

Sov gott allihopa - eller God morgon till er som läser detta när ni vaknat... =)

2 kommentarer:

  1. skulle precis gå och lägga mig... men såg att det hade trillat in ett nytt blogginägg och skulle "bara" läsa det...mmm eller hur... det hela slutade med internet shopping =)

    Tant-och gubbstället, seriöst Markus jag tror inte att jag har skratta så mkt i min ensamhet förut =) Def veckans roligaste uttalande =) Sitter här och försöker komma på vilket ställe det kan vara?? Får ta och googla på det, för jag kan ju itne somna nyfiken =P Ha en trevlig helg själv åker jag bort

    SvaraRadera
  2. googligen tant-och gubbstället + kungsportsavenyn gav inga träffar (förutom din blogg då =)...googel föreslog tant-och gubbstrutt hahahahha. Men vid noggrannare sökning fann jag ställen som Cafe kungsport?!

    SvaraRadera