lördag 14 mars 2009

Vilken RYSARE!!!

Bild: aftonbladet.se - Pether Engström

Shit! Jag var så j-vla arg och upprörd över att Malenas "La Voix" fick så dåligt med poäng av jurygrupperna och internationella tönt-juryn!

FOLKET HAR SAGT SITT! Malena VANN! Jag är så glad så det finns inte!!! Hade Måns vunnit hade jag skämts över Sverige. Han är en grym artist, men låten var ingen höjdare... en gammaldags, traditionell schlager som hela europa hade sagt "Var det inte denna låten förra året? Och året innan dess... och innan dess... osv"

La Voix är en möjlig vinnare i Eurovision. Den sticker ut, den är pampig och Malena Ernman är en fantastisk sångerska och artist!

Jag tycker också att Caroline af Ugglas förtjänade sin hedrande 2:a plats! Underbar låt, men skulle inte passa i Moskva...

Vad hände med Sarah Dawn Finer? Hennes otroliga röst höll ju inte? Nerver eller förkylning? Stackars Sarah! Jag lider med henne!

EMD kom trea. Grattis! Ganska bra låt... tycker dock att ALCAZAR borde hamnat på denna placeringen, men EMD:s låt har ju spelats dag ut och dag in på radion... det hjälpte dem nog till sin höga placering.

Vilken final! Vilken spänning! Vilken kvalité!!! Coolt! Jag är fortfarande uppspelt. Nu längtar jag till semifinal 1, 12 maj för att se Malena sjunga Sverige till finalen av Eurovision Song Contest i Moskva 16 Maj!

GO MALENA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar