tisdag 23 november 2010

Skabbig på NK

Tisdag är min lediga dag, en underbar dag där jag försöker att inte planera allt för mycket. Idag kom min kusin Anna och sonen Matisse hit för att titta på lägenheten och umgås. Matisse är en liten kille med mycket energi och ett leende på läpparna konstant! Lyckligare barn har jag aldrig sett. Han är fantastisk... dessutom gillar han sin "farbror" Markus! Vi kallar mig för farbror för enkelhetens skull.

Anna gick loss i lägenheten med planer och idéer... tur att jag hade Matisse att umgås med! Fredrik slutade tidigare och vi har haft en eftermiddag med kaffe, brownie, skratt, pannacotta, thai mat, skratt, lek och bus!

När Anna och Matisse åkte hem så skulle Fredrik och jag åka och lämna tillbaka två filmer vi hyrt, i "hemma" kläderna... vem behöver klä upp sig liksom??? I alla fall så bestämde vi oss för i bilen att åka förbi NK en sväng och se om vi kunde hitta lite fint julpynt. När vi går in säger jag till Fredrik att jag hoppas att vi inte möter någon vi känner för vi såg liksom lite sunkiga ut... vi gick runt i godan ro och tittade på prålet... rätt som det är hör jag "Nämen, HEEEEJEEE!!!" - vilka står där då? Jo, modeproffsen Patrik och Mattias... Patrik som jobbar på SVT´s "Godkväll" som stylist till de som ska göra om sig i programmet, Mattias jobbar som stylist åt många av sveriges största artister... där står jag i keps, hundjackan, byxor som Matisse spillt och dreglat på och ett bar skor med lite lerstänk på... såååå typiskt!

Nu blir det i alla fall slapp i soffan och "Sveriges skönaste familjer" och "Desperate housewives" på TV.

Ha´re gött hej.

1 kommentar: