torsdag 10 juni 2010

Ge mig tips!

En rejäl powerwalk blev det idag! Jag tog stavarna och Buddha fick springa hela rundan med mig...

Har sedan snart tre veckor (!) inte ätit en endaste godisbit, ingen potatis, ingen pasta, inget ris och inget bröd, förutom en och annan knäckebrödsskiva... Inte fan blir jag smalare för det... TRÖTT man blir...

Ge mig gärna tips, men jag vill inte att de ska innebära att jag inte kan leva... vill fortfarande äta mat liksom, inga proteindrinkar och sjögräsmetoder tack...

Nog om mig!

Jag vill skicka ett stort GRATTIS till söta Emma som blev mamma för första gången idag, ett litet gossebarn kom ut, frisk och fin... GRATTIS!!!

Jag ska lära honom fiska, jaga älg och snusa... måste bara gå en kurs själv först...

Share/Save/Bookmark

7 kommentarer:

  1. Haha Jag kan lära dig Markus så kan du lära pöjken=)

    //Norrland (Björn) ^^

    SvaraRadera
  2. Jag har hört att det här med att spy efter man ätit ska funka perfa =)

    SvaraRadera
  3. Alkohol..hur är det med den biten?
    Problemet är inte kallorierna i alkohol, utan att kroppen gör prio 1 att bli av med alkoholen och vipps, minskade all annan aktivitet :D
    (själv brukar jag leva på filmjök och mackrill på burk)

    SvaraRadera
  4. sant - en enda droppe alkohol - då behöver du inte ens försöka med det andra - så länge du dricker alkohol så går du int ener i vikt..

    SvaraRadera
  5. Kan ju vara så att du får i dig för lite kalorier per dag att kroppen går på "svält" Kolla upp hur många kalorier du bör få i dig per dag...
    Protein och grönsaker!!!
    Du ska nog se att det snart rasslar till på vågen, du är jätte duktig Markus!!!
    Har du mätt dig förresten???
    Du får inte bara kolla vågen, man blir lurad.
    Mät dig!!!!

    SvaraRadera
  6. Men dricker inte mkt alkohol, i söndags drack jag i och för sig några glas vin, men annars ingenting. Kommer dock att synda på lördag med några glas vin när vi ska på en examen och på midsommar såklart. då jag även kommer att äta några potatisar...

    Har varken vägt eller mätt mig... men det känns som att ingenting händer...

    Tänker dock inte sluta leva helt, däremot välja mina tillfällen för exempelvis ett glas vin eller t.o.m en glass om jag verkligen skulle vilja...

    SvaraRadera
  7. Väg och mät dig en gång i veckan eller varannan så ska du se att du kommer att märka resultat!!! =)
    Man måste få unna sig, ge sig själv en "morot" för att hålla uppe motivationen. =)

    SvaraRadera