torsdag 25 februari 2010

Lidl - Nein danke!


Jag var sugen (?) på att storhandla idag, men vi har ju inga vinterdäck på Börje (bilen). Vi brukar storhandla på ICA Maxi eller Kvantum, tycker det är ganska kul... men idag när jag var sugen hade jag ingen bil att forsla mig dit i så jag kom på att Lidl finns i Linné. Jag hoppade på en spårvagn (!). Fattar ni att det kostar pengar att åka en sådan där skramlig bullrig sak... huvvaligen! Men, bara tre hållplatser från Hagakyrkan ligger Lidl.

Har ni någon gång handlat på Lidl? ALLT är tyskt och heter något med "sch" i början... Jag letade ut några bra varor och bestämde mig för att testa lite udda produkter som t.ex choklad och hudlotion... Chokladen var en besvikelse och lotionen har jag ännu inte testat... men den ser suspekt ut!

Speciellt billigt vill jag inte heller påstå att det var... Lidl är inget för mig. Första och sista gången...
Share/Save/Bookmark

4 kommentarer:

  1. Maria sa samma sak när jag sa att jag ville kolla hur en Lidl såg ut på insidan. Hon blev rädd... Man kanske skall hoppa över det helt enkelt?

    SvaraRadera
  2. Jag är verkligen inte känd för att vara märkessnobb men då det kommer till matvaror är jag kräsen. Brukar besöka Lidl då jag är i Tyskland och Italen där affärerna är mycket bättre. Dom har i alla fall en hel del alkohol som man känner igen ;)Det får allt vara riktig kris innan jag handlar på Lidl i Sverige!

    SvaraRadera
  3. Det roliga med Lidl är att de köper in enorma partier av sånt dom kommer över billigt.. "Extrapris på åtta pallar med tonfisk men någon mellanmjölk har vi inte idag" Tacka vet jag ica!

    SvaraRadera
  4. hehe, låter som en intressant tripp.

    Sv: tack så mycket!

    SvaraRadera