fredag 8 maj 2009

Tråkigt scenframträdande av Sverige i Moskva.


Jag är lite orolig inför tisdagens semifinal i ESC.

Spekulationer kring Sveriges framträdande;

Jag tycker att framträdandet är för lamt, ingen dynamik eller action. Ganska tråkigt. Jag menar inte att Malena Ernman ska hjula på scen, men kan inte dansarna göra något coolt istället för att bara gå runt på scenen. Tittar man på andra länders framträdanden så är det mycket koreografi och coola dansnummer. Folk som tittar på tävlingen röstar mycket på upplevelsen tror jag.

Det spekuleras av reportrar och journalister som är på plats i Moskva att om Sverige ska gå vidare så kommer det att ske med jurygruppernas hjälp, precis som förra året.

Christer Björkman i all ära, han är jätteduktig och proffsig, men han måste "think outside the box" och göra något nytt. Nu har vi ju möjligheten med denna speciella låten att dra all uppmärksamhet till oss, men istället gör de ett tråkigt framträdande som får hela denna mäktiga opera-pop låt att glömmas bort.

Jag är rädd att Sverige sinkar sina chanser pga för lite energi i framträdandet. Jag hoppas att jag har fel.

Ni kan kolla på olika repetitioner ifrån Moskva HÄR

2 kommentarer:

  1. Av att döma av repen så ser det inte lovande ut för Malena och chanserna till final :(

    Fin blogg du har, förövrigt =)

    SvaraRadera
  2. Jo du har kanske lite rätt i det ändå.. Vi måste ju i alla fall tänka nytt det är uppenbart.. men jag börjar liksom undra om det verkligen går att få sverige högre upp, om det inte mer handlar om att ha rätt granländer som röstan på en?

    SvaraRadera