måndag 20 april 2009

Vilken film ska vi se ikväll då?

Igår kväll var jag på Hemmakväll och hyrde tre filmer. Ganska schysst för man får hyra tre valfria filmer för 120 kr i en hel vecka. Dessutom hade de erbjudande att man fick köpa Cloetta Kexchoklad för 1 kr (!) per film! Gott gotti gott gott!

Igår kväll kollade vi på "Wallander Firewall". Boken skrevs ju av svenske Henning Mankell och filmatiserades av engelska BBC. Filmen utspelar sig i sydsverige och alla svenska namn som finns i boken är med i filmen, men i övrigt talas engelska. Roligt faktiskt. Jag har läst boken tidigare och då brukar det vara svårt att uppskatta när det görs film av det, men den var överraskande bra! Rekommenderar er att se den!

MEN - vad ska vi kolla på ikväll???

James Bond "Quantum Of Solace"... Daniel Craig är ju ganska cool. Har däremot hört väldigt blandade åsikter om denna filmen, många har varit besvikna på den, men va fan, har ju ändå hyrt den... men just ikväll vill jag se en bra film. Antingen denna, eller...

...denna? "Burn After Reading" med en hel del kända ansikten som t.ex Brad Pitt, George Clooney och John Malkovich.

Såg trailern och det jag såg gillade jag, men så träffade jag på Jonas, Tom & Timmy på Hemmakväll och Timmy sa att den ska vara dålig.... Är det så att jag sitter och väljer mellan pest och kolera? Näää... jag får helt enkelt låta Fredrik välja, är den sedan dålig så kan jag ju skylla på att han valde fel... smart va?

Tjo och hej!

2 kommentarer:

  1. Burn After Reading borde du se, den var helt ok!

    SvaraRadera
  2. Burn after reading tyckte jag var kanon! Har inte sett senaste Bond.

    SvaraRadera