fredag 27 mars 2009

Puh!

Var på Bilprovningen idag med bilen. Har du någonsin besiktigat din bil? Nitiska jävlar som jobbar där... letar, rotar och bankar för att hitta något fel. Jag är ju ganska blåst när det kommer till bilkunskap och mojjänger under bilen... besiktningsmannen började med att testa bromsarna, vilka var helt i sin ordning, även tutan och spolarvätskan fungerade... så långt hängde jag med! Sedan öppnade han motorhuven, allt såg bra ut, sedan tittade han på mig och sa "Vänster strålkastare fram borde riktas lite uppåt. Åtgärda det snarast är du snäll." Öhhh... ok, javisst, jag ska, jag lovar! Sedan hissade han upp bilen och lyste med ficklampa undertill, bakom hjulen och in i alla skrymslen. När han stod och skakade på ena framhjulet så sa han "Främre styrledspackningen glappar"... Jaha? Vad är det då? Han sa i alla fall att det inte var någon panik, vi kan vänta med det tills nästa år... VARFÖR stressa upp mig då???

Om sommardäcken sa han bara att om polisen stoppar mig så får jag böta 2000:-... Ska inte ut och köra innan 1/4 då det är tillåtet med sommardäck igen..

Bilen är besiktigad och godkänd nu i alla fall! NU FESTAR VI!!!! =)

2 kommentarer:

  1. Killen som ligger med Lin ;)27 mars 2009 kl. 23:36

    Tjaba Markus!

    Verkar i alla fall inte som att killen försökte lura dig... hade han snackat om trasiga spindlar och drivknutar så hade han fortfarande varit ärlig... hur skumt det än låter så finns det visst skit i bilar som heter så MEN om dom börjar svamla om saker som kadaverutkastare, kolvuppstudsarfjäder eller cylindermatarfläns så är mitt råd att strunta i besiktning, måla bilen svart, putta ut skiten i närmsta skog, skjuta den å börja cyckla istället

    SvaraRadera