fredag 10 september 2010

Bilder från Franska Rivieran!

Hemma igen efter några underbara dagar på Franska Rivieran!

Vi har blandat nytta med nöje, jobbat en hel del men även ätit gott och njutit av sol och värme.
Vi var mestadels i Nice, bodde på ett mysigt typiskt franskt hotell i gamla stan.
En dag besökte vi en av våra leverantörers vingård som ligger i St Tropez, Domaine Tropez heter den, efter det åkte vi till hamnen i St Tropez, tittade på alla lyxiga båtar och åt en god lunch i solen på "Bar de Port" som ägs av Mr Tropez själv...

Skönt att vara hemma igen hos man och hund och dessutom riktigt inspirerad inför hösten på Bee! På söndag ska vi tömma hela restaurangen inför ombyggnaden och renoveringen!

Det kommer att bli en händelserik och rolig höst!!!

Här får ni lite bilder från resan...


tisdag 7 september 2010

BEE CRAZY! VI SKA BYGGA OM!


PASSA PÅ!!!

Helgen på Bee kommer att vara helt CRAZY!

Sten och Ulf (se bild) har blivit galna… mitt i säsongen har de bestämt sig för att bygga om och renovera!

Denna helgen är den sista innan vi stänger för detta projekt. När vi öppnar igen torsdagen 23/9 2010 kommer vi att ha ett helt nytt kök och uppfräschade lokaler. Även toaletterna är under ombyggnad.

Kom till oss på fredag och lördag och festa som om det inte finns en morgondag. Vi kommer att bjuda på lite överraskningar som du inte vill missa…

Välkommen till oss, kom ihåg – BEE CRAZY… det blir mycket roligare då!

söndag 5 september 2010

Au revoir!

Först personalmöte på Bee, sedan drar jag till Nice på Franska rivieran... =)

Vädret ska visst bli lite halvkasst, men va fan... inget att gnälla över!!!

Puss & hej!

lördag 4 september 2010

CRAZY TROPEZ!

Denna vingården ska jag besöka på onsdag! Domaine Tropez i Saint Tropez... fantastiskt goda viner! Det absolut godaste rosévinet jag smakat (Crazy Tropez)!!!

KLICKA HÄR 

Hot chocolate...



Me likes alot! Me wants! Mini Cooper Clubman - Hot Chocolate!!!

Tja!

Imorrn blir det Frankrike... Nice & Saint Tropez står på schemat!

Puss & kram

fredag 3 september 2010

Drömmar...

Ååååå vad mycket man VILL!!!

Jag anser mig vara lyckligt lottad i livet, jag har mycket som många drömmer om att ha, men man vill ju alltid ha MER!

Varför vinner aldrig jag på TRISS? (Ok, kanske för att jag köper ca 5 trisslotter/år)... kanske man borde gå med i Postkodlotteriet? Har en kompis som hade 7 lotter där och vann på sin postkod - 100 000 kr per lott...  Jag vet EXAKT vad jag hade kunnat hitta på med 700 000 kr i fickan!

Jag vill ut och resa med min man... något soligt och badvänligt hade passat fint, t.ex Maldiverna... Man borde ju åka dit innan det sjunker...

Jag vill flytta till en större lägenhet, men man blir kräsen när man har vant sig vid att bo mitt i centralaste staden, då blir nästan alla alternativ utanför stadskärnan, men vi ska kolla på en lägenhet ikväll som har ett bra läge, men det är ju så många faktorer som spelar in. Oftast känner man redan när man kliver in i en lägenhet om det är rätt...

Jag önskar att Fredrik och jag hade en massa pengar till övers så vi kunde påbörja den långa och dyra vägen till att bli pappor... men vi sparar!!! =)

Jag vill ha en ny bil... vår bil är egentligen jättefin, men jag vill ha en mindre och mer lättparkerad så vi kan göra oss av med garageplatsen och stå på gatan istället...

Ja, jag kan rabbla på i evigheter om vad jag vill ha, men ska nog istället sätta mig ner och vara nöjd och glad över det jag har!!!

Mitt liv är ju faktiskt fantastiskt och jag skulle inte vilja byta det med någon!!!

Trevlig helg allesamman!

torsdag 2 september 2010

Vem får bli förälder?


Vad skulle du säga om jag sa att Fredrik och jag vill bli föräldrar?

Troligtvis så här: "Varför adopterar ni inte då?"

Bara tills för ganska nyligen så trodde jag det berodde på att andra länder inte adopterade till homosexuella föräldrar som att ingen än idag fått adoptera som homosexuella föräldrar. Men det beror inte på att det inte finns länder som tillåter detta, för det finns det, NEJ, det beror på Adoptionscentrum i moderna och öppna Sverige inte har en organisation för detta!

Det finns inget intresse i organisationen (som skattebetalare stödjer) att låta samkönade par få adoptera.

Varför? Ingen aning!

Skulle samkönade föräldrar vara sämre än heterosexuella? I så fall varför?

Om ett homosexuellt par blir godkänt i Sverige för adoption men ändå inte KAN adoptera eftersom det inte finns en organisation för detta, VARFÖR har vi då en lag som tillåter samkönade att adoptera?

Fredriks och min första tanke då vi började dikutera barn var just att få ta hand om ett barn som finns någonstans i världen, som behöver kärlek, omtanke och en trygg tillvaro. Vi fick slå bort den tanken ganska fort då det än idag efter flera år inte finns ett enda homosexuellt par i Sverige som fått adoptera.

Andra tanken: Vi kan göra barn med en tjej eller ett tjejpar!

Nackdelar: Vi blir inte båda föräldrar till barnet, dvs om den av oss som skulle vara biologisk förälder skulle förolyckas eller om vi skulle separera så har inte den andre några rättigheter till barnet.

En annan nackdel som vi fick erfara var att en tjej snabbt kan ändra sig...

Enda lösningen: Surrogat. Dessvärre olagligt i Sverige.

Om ett heterosexuellt par är barnlösa så har de rätt att få hjälp i Sverige. Är man homosexuell anses man inte ha den rätten.
Surrogat är lagligt i många andra länder. Vi har kollat upp detta mycket och tror att det är vår enda chans.

Det är dock en krånglig och kostsam process...

Puh... kanske borde supa ner oss, gå på krogen, ragga upp varsin brud och hoppas på att någon eller båda blir på smällen... men då har vi ju två raggarbrudar på halsen resten av våra liv...

onsdag 1 september 2010

FÖR FÖRSTA GÅNGEN PÅ 10 ÅR!!!!


Ikväll - för första gången på 10 år - ska Jonas Kullberg, DeeJay Dolly även kallad, spela!

Jag har tjatat i snart ett år på honom att spela hos oss någon kväll och ÄNTLIGEN blir det av! Ikväll på Bee alltså!

Dolly spelade på de bästa klubbarna i Göteborg för 10 år sedan och det var till hans musik jag dansade som ung gosse, nyinflyttad till Göteborg! Vilka minnen...

Missa alltså inte kvällens fest på Bee - FRI ENTRÉ och öppet till kl 02!

Läs artikel på Hanky: KLICKA HÄR   


tisdag 31 augusti 2010

Vinprovning LIVE på Facebook!


Hur coolt är det inte att man kan gå på vinprovning på Facebook!?

Idag kl 14 har Philipson Söderberg (HEMSIDA) en Amaroneprovning live via Facebook.

Så här skriver Philipson Söderberg själva på sin hemsida:


FÖLJ VÅRA LIVE-VIN/SPRIT PROVNINGAR PÅ FACEBOOK!

Först ut är en Amaroneprovning den 31 augusti kl 14.00-14.30. Lyssna till Massimilla Serego Alighieri, tjugoförsta generation efter Dante. Välkommen att följa med när Johan Edström samtalar med Masimilla om historia, Valpolicella och Serego Alighieri.
Fredagen den 3 september kl 15.00-15.30 kan ni lyssna på Anders Fridén från In Flames och Micke Nilsson (whiskyexpert) samtala om bandets egna Glenfarclasbuteljering!
Den 9 september kl 14.00-14.30 kan du lyssna på Vincent Boulard coh Johan Edström samtala och prova Calvados och cider från Boulard! Logga in på vår facebooksida och följ provningen där!

Facebook is da shit! Det finns till och med Facebook utbildningar runt om i landet. Jag önskar det hade varit jag som kom på och grundade FB... då hade jag köpt en JÄTTEFIN födelsedagspresent till min älskade make som fyller år idag! Men en liten present (for my eyes only) och middag på mysig restaurang ikväll blir det trots allt... =)


GRATTIS ÄLSKLING!!!

Min vackra Fredrik fyller 28 år idag!

måndag 30 augusti 2010

Gissa vilket parti jag ska rösta på!



Skulle vilja skriva lite om politik, men jag hoppar nog över det...

Jag är ju inte så rackarns insatt i politik, inte heller så hurrans intresserad, men jag är ju en tävlingsmänniska! Jag ser det som en tävling... jag är mest spänd på resultatet!

Jag vet vilket parti jag ska rösta på och vilket block jag tillhör är det ingen tvekan om!

...men jag låter bli att säga vilket parti eller block...

Tycker det är lite skoj att se på t.ex facebook hur vissa riktigt brinner för sina åsikter, det är känsligt det här med politik, tur det!!!

Det viktigaste tycker jag är ATT man går och röstar. Om du känner att du hatar alla - rösta då blankt så har du i alla fall visat att du bryr dig att du inte gillar någon... Annars tycker jag nog att vi ska uppskatta vår demokrati och vår rösträtt så det är nästan var och ens skyldighet att rösta...

Undrar om jag kan hålla mig... Vilket parti tror DU att jag ska rösta på? Lämna en kommentar!

söndag 29 augusti 2010

Sköna söndag!

Sköna söndag!

På något sätt kopplar min kropp bort all stress på söndagar... det är så skönt, det är liksom den dagen jag omedvetet ställt in kroppen på att vila!

Jag borde däremot stressa lite i alla fall, vi ska visa lägenheten idag för tre olika. Det är nu ganska många som tackat ja för byte av lägenhet och som vill ha vår - oftast har de inte vad vi söker dock... men med lite tålamod ska det här säkert lösa sig till slut... hoppas jag!

Fredrik har gått runt hela lägenheten med vår Electrolux Ergorapido - dammsugaren med två-i-en, en golvdammsugare och en "smul" dammsugare. Han älskar den där apparaten och inte mig emot - no more hundhår eller damm... =) TACK kära släkt för den bröllopspresenten!!!

Gårdagen på Bee var bra, roliga människor! Lite stockholmsbesök - Rickard Lindh från Taste PR och hans pojkvän Daniel firade sin 10-månaders dag (fattar ni hur länge 10 månaders förhållande är i bögvärlden???) Grattis till er pojkar - hoppas ni lever lyckliga ihop i alla dagar!!!
Bobby Oduncu - en av stockholms kändisfrisörer - var på plats, han och nya ansvarige för fredagarna på PUSH, Alex, drack lite rosé innan de skulle på avslutningsfesten på Port De Soleil och sedan på PUSH där söta Anna hade sin fest...

Nu ska väl jag städa lite också, jag hör hur Fredrik demonstrativt fixar och donar och tycker att jag borde hjälpa till...

Hej så länge...

lördag 28 augusti 2010

BEE ikväll!

Gävle igår var jättekul!

Nu hemma en snabbis, strax ner till BEE och spela ikväll!

Puss

fredag 27 augusti 2010

Reinfeldt eller Sahlin - vem gillar du mest?


Vem väljer du?

Om vi lägger politiska åsikter åt sidan, vem av Fredrik Reinfeldt & Mona Sahlin tycker du är mest lämpad för rollen som statsminister?

Personligen - utan tvekan Fredrik Reinfeldt!

torsdag 26 augusti 2010

Gaaaah!

Darn!

Jag har inte hunnit med att göra allt som jag hade planerat idag, men trots det så har det varit en bra och givande dag.

Jag har mycket att vara tacksam över, och det är jag verkligen, men det finns vissa saker man önskar sig... trots att vi bor i världens finaste och mysigaste lägenhet så måste vi byta den... eftersom Buddha inte kommer att klara alla trappor så länge till... Vi har kollat in många lägenheter och visat vår för många men det är inte det lättaste må jag säga... det är många faktorer som ska stämma in, för att inte tala om alla muppar som bara vill kolla runt hur folk bor... orkar inte!

Hoppas och håller tummetottarna för att det inom en snar framtid löser sig, lider varje dag när jag ser att Buddha kämpar sig upp för trapporna...

Imorgon blir det tidig uppgång. Ska iväg och handla till Bee imorgon innan jag och Christo ska sätta oss på tåget till Gävle! Kommer att bli jättekul!

Förresten! Navid Kabiri (Clean Group Stockholm) ringde i förra veckan och berättade om en stor fest som han ville att jag ska DJ:a på! Jag har nu tackat ja till detta och ser VÄLDIGT mycket fram emot att ännu en gång få spela i huvudstaden!!!

Gävle...

Imorgon blir det Gävle och nypremiären av gayklubben "Open Mind" på klubb Nivå!

onsdag 25 augusti 2010

IKVÄLL FESTAR VI!

Japp! Onsdagar FÅR man festa faktiskt!

Dessutom är det ju Onsdagsklubben på Bee ikväll och jag DJ:ar!

Brukar bli bra fester mitt i veckan!

Hoppas vi ses där!

tisdag 24 augusti 2010

Min 10-i-topp låtlista

Robyn - Dancing On My Own 

Rasmus Seebach - Natteravn

David Guetta ft Kid Cudi - Memories

Kato - Turn The Lights Off

Gramophonedzie - Why Don´t You

Yolanda Be Cool - We No Speak Americano

Stromae - Alors On Danse

Edward Maya - This Is My Life

Salif Keita - Madan

Kelly Rowland ft David Guetta - Commander

måndag 23 augusti 2010

VILL HA!!!

JAG VILL HA

* en ny bil... mest för att det är kul...
* en lägenhet där Buddha slipper gå i trappor...
* en MASSA pengar - onödigt mycket alltså - så jag kunde shoppa som en tok...
* en lyxig båt med privatkapten...
* en liten busunge som Fredrik och jag är pappor till...
* sångröst...

...vad mycket man vill ha... men man får väl vara glad över det man har istället, men lite får man väl drömma!!!???

Fredrik och jag har ju en dröm om att en vacker dag bli pappor... men det är inte det lättaste!
Vi vill båda två vara registrerade föräldrar, vi vill ha samma lagliga rättigheter alltså... hur gör vi då? Vilka är våra alternativ?

Det första vi tänkte är självklart att ta hand om ett barn som sitter någonstans i världen, kanske någon hittade det övergivna lilla barnet i en soptunna eller på gatan, men även om det är lagligt för homosexuella att adoptera i Sverige så har fortfarande ingen adopterat. Varför? Jo, för att adoptionscentrum i Sverige inte anstränger sig för att homosexuella par ska få adoptera (läs artikel HÄR från qx.se).

Då finns alternativet att skaffa barn genom surrogat. Det är dock olagligt i Sverige så då måste vi söka oss till ett annat land. Surrogat innebär att en kvinna bär på barnet, oftast utan genetiska band till barnet, och efter födseln för vi barnet till Sverige och då kan vi båda registreras som föräldrar, en av oss som biologisk förälder genom IVF (provrörsbefruktning). Det är en kostsam och känslomässigt påfrestande resa... men det är säkert värt det!

Tänk om vi hade mer rätt i samhället... varför får inte homosexuella hjälp av staten? Är homosexuella sämre föräldrar?

Filmtips: Paranormal Activity



Igår hyrde Fredrik och jag några filmer, bland annat "Paranormal Activity", en lågbudgetfilm som legat etta på filmlistor runt om världen. Den är filmad som om det var en heminspelad film.
Den handlar om ett lyckligt ungt par där tjejen sedan hon var liten haft besök av något övernaturligt, ett spöke eller en demon... nu har de införskaffat en videokamera med rätt belysning och mikrofon mm för att ta reda på vad som händer...

Vi hade inga höga förväntningar på denna filmen, vi har många gånger till och med valt att inte hyra den för att vi trott den skulle vara så dålig... Både Fredrik och jag gillar skräckfilmer, men det är sällan, nästintill aldrig som man blir rädd på riktigt...

Jag kan säga att den var riktigt läskig, det var så det gick en kall kår längs ryggraden och håret reste sig på armarna... Otroligt bra skådespelare och riktigt bra gjord film... kanske det är på riktigt??? ;)

Se den säger jag, men skyll inte på mig om du inte kan sova efteråt...