lördag 9 maj 2009

Nöjd till MAX!

Jag måste erkänna att jag stressar upp mig lite när någon ny ska jobba på Gossip. Jag tycker det är viktigt att alla som jobbar hos oss är trevliga, serviceminded och effektiva... idag hade vi en ny kille i baren - Max, även kallad "Prao-eleven". Han har jobbat i bar förr, men man vet aldrig ändå... Jag blev väldigt positivt överraskad kan jag tala om för er! Han skötte sig PRECIS så som jag hoppades! Glad, trevlig, proffsig och snabb! Han får jobba igen! Redan nästa lördag faktiskt! VÄLKOMMEN MAX! =)

Dijana & Max

Kvällen var mycket trevlig och det "råkade" bli så att jag spelade en hel del schlager... ooops!

Roligast var att det kom två SUPERTREVLIGA tjejer, och den ena frågar om jag heter Markus, jag svarar ja, och då sa hon att hon läser min blogg! Jag blev så glad! TACK tjejer - ni var verkligen kvällens höjdpunkt! =)

Roligt var också att vi hade några kända bloggansikten på besök - ESC intresserade bloggare!

Besök deras bloggar: SCHLAGERPROFILERNA & ESCPANELEN

ALLTSÅ - ännu en underbar afton i schlagerns och glädjens tecken!

Imorgon är det rajraj och DJ Aron rattar musikspakarna! Öppet 18-03.

Natti natti o tack för ikväll!

fredag 8 maj 2009

Norge repeterar i Moskva

IKVÄLL PÅ GOSSIP:

Gammal bild från Gossip - foto: hanky.se

ÖPPET KL 18-03 DJ MARKUS Kvällens prao i baren: MAX FRI ENTRÉ ÅLDER 23 ÖL, VIN & CIDER 29:- OBS! Vi har haft mycket problem med vår kortläsare, vi ska få en ny, men vet inte om den är installerad till ikväll - betala GÄRNA med kontanter! VÄLKOMNA! GOSSIP Parkgatan 13 GÖTEBORG

Tråkigt scenframträdande av Sverige i Moskva.


Jag är lite orolig inför tisdagens semifinal i ESC.

Spekulationer kring Sveriges framträdande;

Jag tycker att framträdandet är för lamt, ingen dynamik eller action. Ganska tråkigt. Jag menar inte att Malena Ernman ska hjula på scen, men kan inte dansarna göra något coolt istället för att bara gå runt på scenen. Tittar man på andra länders framträdanden så är det mycket koreografi och coola dansnummer. Folk som tittar på tävlingen röstar mycket på upplevelsen tror jag.

Det spekuleras av reportrar och journalister som är på plats i Moskva att om Sverige ska gå vidare så kommer det att ske med jurygruppernas hjälp, precis som förra året.

Christer Björkman i all ära, han är jätteduktig och proffsig, men han måste "think outside the box" och göra något nytt. Nu har vi ju möjligheten med denna speciella låten att dra all uppmärksamhet till oss, men istället gör de ett tråkigt framträdande som får hela denna mäktiga opera-pop låt att glömmas bort.

Jag är rädd att Sverige sinkar sina chanser pga för lite energi i framträdandet. Jag hoppas att jag har fel.

Ni kan kolla på olika repetitioner ifrån Moskva HÄR

Fantasilös...

Har egentligen inte mycket i huvudet just nu... ganska tomt och trist...

Kom hem för en stund sedan från jobbet, det var en ganska seg kväll men med trevliga gäster - som alltid. Man blir lite bortskämd med att alltid ha trevliga besökare på Gossip. Borde uppskatta det mer...

Har i alla fall putsat alla fönster på Gossip och alla flaskor och speglar i baren, även discokulan... och innan jobbet lagade jag middag... vad är det som händer? Vad hände med glamouren och lyxen?

Snart är det dags för EUROVISION SONG CONTEST! Äntligen! På tisdag ska Sverige tävla om en finalplats. Hur ska det gå? Tänk om vi inte ens kvalar?! Jooo... det måste vi göra... eller? Vi kommer att visa båda semifinalerna på Gossip (tisdag 12/5 & torsdag 14/5) samt finalen 16/5!

Imorgon ska Max jobba för första gången på Gossip, men han har jobbat på gayklubbar i andra delar av landet, så han ska nog fixa vår lilla bar - kom och se vad han går för! =)

NU = Natti natti... lite facebook först bara...

torsdag 7 maj 2009

Ingen glamour...

Ingen glamour i mitt liv... jobb och slit... och nu lagar jag middag, ja, ni läste rätt - JAG lagar mat... står i ugnen as I write... Fredrik är på någon utbildning och slutar 16, då ska jag ha maten på bordet när han kommer hem... det blir "Lasagnette" - inte så värst krångligt, men för att vara jag så är det VÄLDIGT avancerat.

Hoppas det blir gott...

ADAM! KOM HEM!

Pust, stånk, stön...

vad jobbigt det blev när Adam åkte till Rhodos för att jobba över sommaren... hade ju vant mig vid att han alltid jobbade, ställde upp - jag visste liksom att han alltid gjorde sitt allra bästa och verkligen älskade att jobba på Gossip - för att inte tala om hur mycket alla gästerna älskade honom! Pratar om honom som om han gått bort, men han är ju bara på säsongsarbete i Grekland för tusan...

I alla fall så blir det en massa pusslande för mig att hitta BRA personal till baren. Har en spjuver som ska provjobba på fredag - Max heter han... spännande... på lördag kommer Victoria att jobba - hon som jobbade varje helg förr! JÄTTEKUL! =)

Har ytterligare en kille som ska provjobba, Vlad, en trevlig prick! Vi ska bestämma i veckan eller nästa vecka när han ska jobba...

Saknar ändå Adam...

Ja, ja... nog om det! Igår var det i alla fall en bra kväll på Gossip! Bra med folk och glad stämning! Efter stängning gick jag, Fredrik, Elsa, Johanna & Peter till GLOW på Avenyn. Mycket folk och grym musik!

Ikväll kör vi extra mycket schlager! Öppet 18-01 - ålder 20!!!

Peter, han sjöng och dansade som en vilde!

Peter & Elsa

Johanna & Fredrik

Baren på Glow är snygg

Bra DJ:s, grym musik och mycket folk = PARTY!

onsdag 6 maj 2009

VILKET FRAMTRÄDANDE!

Det är något speciellt med kombinationen Ukraina & Eurovision Song Contest!

Jag är övertygad om att årets bidrag från Ukraina kommer att bli farligt! Sångerskan heter Svetlana Loboda och är ännu sexigare är förra årets Ani Lorak. Ukraina satsar mycket på sexappeal och ett coolt framträdande. De provocerar och tänker utanför ramarna.

För tre år sedan skickade Ukraina transvestiten som var utklädd till en discoboll - Verka Serduchka med låten "Danzing Lasha Tumbai", de hamnade på andra plats. Förra året skickade de skönheten Ani Lorak med låten "Shady Lady" och kom åter igen på andra plats. Hur ska det sluta i år? Jag tror att det kan bli tredje gången gillt för Ukraina att kamma hem silvermedaljen.

Svetlanas röst är inte den allra bästa, hennes engelska uttal är under all kritik, men vem bryr sig?! Kolla in hennes första repetition på scenen i Moskva HÄR

DESSUTOM fixar Ukraina alltid snygga videos till alla europas "Inför ESC" program - du kan se videon till "Be My Valentine", Ukraina 2009, HÄR

NÄR SKA SVERIGE LÄRA SIG ATT FRAMTRÄDANDET & INFÖR VIDEON ÄR JÄTTEVIKTIGA!!!???

Malena Ernman är kanske tävlingens mest begåvade sångerska, låten kanske är en av tävlingens bästa... men så länge framträdandet är lamt och tråkigt, vilket det är just nu, så kommer Sverige inte att sticka ut och ragga telefonrösterna!

GÖR OM FRAMTRÄDANDET så kanske vi har vinstchans.

Se Malenas första repetition på scenen i Moskva HÄR
Se Malenas musikvideo HÄR

Välkommen till GOSSIP ikväll!

Som ALLTID på Gossip så är det öl, vin & cider från 29:-
HELA KVÄLLEN - VARJE KVÄLL
!

Vardagar har vi en åldersgräns på 20 år, på helgerna är det 23 år.

VI SES IKVÄLL PÅ SVERIGES BÄSTA GAYSTÄLLE - GOSSIP!!!

Öppet kl 18-01 ikväll!

"Bourgie" lampa från Kartell

Idag ska jag äntligen hämta våran älskade lampa, det var något glapp någonstans, men igår ringde lampaffären och sa att den var lagad och klar. Det är en lampa från Kartell som heter "Bourgie" - du kan hitta den på www.adevo.nu, finns i färgerna transparant, svart, krom, vit/guld & guld. Det var Fredrik som tjatade om att vi skulle köpa den för länge sedan, då gillade jag den sådär mycket, nu ÄLSKAR jag den! Har saknat den...

"Bourgie" lampa från Kartell

Fick ett mail - MISSA INTE DETTA!

nu vankas det kalasigheter utöver allt som är vardagligt!
För tredje året i rad är det dags för HBT-Festivalen att ta över Göteborg. Självklart kickas den igång med en invigningsfest utan dess like och i år har Ladyfest Göteborg ett finger med i spelet! För att bjuda på en kväll sent att förglömma har vi tillsammans med flera av Göteborgs klubbarrangörer gått ihop och planerat en helt oslagbar eklektisk afton på Världskulturmuseet.
Till att börja med presenterar vi stolt det Brooklynbaserade konst-musik-performanceprojektet MEN med JD Samson - känd från Le Tigre - i spetsen. MEN säger sig vilja dra nytta av den radikala potentialen i dansmusik och behandlar ämnen som ekonomi i krigstider, sexuella kompromisser och kräver frihet genom texter och en energisk scenshow. Helt enkelt - det är elektroniskt, det är dans och det är politik!
En ny älskling att hylla har vi funnit i Kutterfugel. Ett elektroniskt enmansband med Anna Giertz som utlovar en känsla av medeltid och gånglåtar, lite synt, lite psalm, lite punk, lite garagerock och gammal populärmusik blandat med minnen av Trackslistor, Svensktopp och Karlavagnen. Mycket orgel och en hel del småstadsångest.
Ännu ett nytt stjärnskott att förgylla kvällen är Jonathan Fagerlund som deltog i årets Melodifestival med låten Welcome To My Life. Jonathan Fagerlund är trots sin unga ålder inte en nybörjare på scen, på sin meritlista har han till exempel medverkan i Super Troupers på TV4 och det internationella pojkbandet StreetWize.
RFSL har även sin årliga prisutdelning under kvällen.
För att göra kvällens blandning helt perfekt är det även hög rotation i DJ-båset, det blir ett maraton med DJ:s från Gossip, Ladyfest Göteborg, Ny tid Ny Strid, Klubb Svett och SLM Göteborg.
Som konferencier och humörhöjare för denna fantastiska baluns har vi transfeministiska femmeaktivisten Andy Candy samt Henrik Torehammar, känd för sin vassa värmländska tunga från Brunchrapporten i P3.
Det här är helt enkelt årets bästa och mesta fest, kom och fira och svira med oss!
DATUM: 15 Maj
TID: 21 - 03
PRIS: Förköp: 100 kr (via http://www.varldskulturmuseet.se) vid dörren 130 kr, 20 kr för under 18.
I samarbete med HBT-Festivalen, Världskulturmuseet, Ny tid Ny Strid, Gossip, Klubb Svett, Zappho, RFSL ungdom Göteborg, RFSL Göteborg och SLM Göteborg
Eventet på Facebook: http://www.facebook.com/event.php?eid=89782897785&ref=mf

det är bara att boka in, skriva upp, komma!

En skön Tisdagskväll på Gossip

Det var en riktigt skön kväll att jobba ikväll på Gossip!

Först kom Anna, Henrik & Johnny och hälsade på, vi lyssnade på ESC bidragen, kommenterade dem och planerade att kolla semifinalerna och finalen tillsammans på Gossip. Fasen, det är en hel del bra bidrag med i år... Gabbe & Daniel kom sedan också.

Johnny åt ostgratinerade nachos med salsadip - gott gotti gott gott...

Ja, i övrigt kom det lite olika gäster... ganska lugn och stillsam kväll. Passade mig perfekt faktiskt. Jobbigt var att vår kortautomat har strulat hela helgen, så ALLA kortköp som gjordes torsdag-lördag måste efterregistreras - manuellt... Puh... hann inte med så många... har det att se fram emot imorgon också... BLÄ!

När hela gänget gått kom det ett nytt! =) Mikael och Elina, Nando & Agron (eller Piff & Puff kan man kalla dem), Peter Paris, Frank & Mikaela... ja lite olika trevliga gäster... En RIKTIGT skön kväll...

Piff & Puff hälsade på

tisdag 5 maj 2009

Kolla vad jag hittade!!!

Hade nästan glömt av detta! Rotade lite i en garderob idag och hittade att gammalt nr av den spanska gaytidningen ZERO MAGAZINE - Spaniens största gaymagazine faktiskt. I det numret är JAG, ME, MOI på en stor helsida... Varför? undrar ni då...

Jo, så här var det - en kväll när jag jobbade som vanligt på Gossip så kom en spansk journalist och berättade att han gjorde ett reportage om Göteborg som gay-resemål, han frågade om han fick fotografera lite på Gossip, och självklart fick han göra det. Inte mer med det -han gick, och jag ägnade inte mycket mer tankar om det.

Dagen efter fick jag ett telefonsamtal ifrån någon jag inte minns namnet på, men som sa att han satt och pratade med en spansk journalist som ville använda mig till omslaget för sitt reportage, jag tvekade faktiskt en stund, men gick med på det. Vi möttes upp vid kanalen nära Kungstorget och så här blev det:

"Gotemborgo - El gran viaje de este verano" (Göteborg - det stora resemålet denna sommaren) - för er som inte känner igen mig, så är det jag på bilden. Togs 2007... =)

ZERO MAGAZINE är Spaniens största gaytidning.

Förresten...


...så jobbar jag på Gossip ikväll!

Öppet kl 18-01... Ska vi ha en "Konstig-musik-kväll" kanske... det är roligt!!! =)

Anna! Henke! Johnny! - det är Tisdag... vi ses sen...

Välkomna!

Gossip
Parkgatan 13
GÖTEBORG

Dålig panel till "Inför Eurovision"-programmen!

Såg ni "Inför Eurovision Song Contest" på SVT igår? Eftersom jag är ganska (läs VÄLDIGT) intresserad av Melodifestivalen & ESC så kollade jag på i alla fall halva programmet, och min fråga blir - Vad gör vissa av människorna där?

Hon Petra är ju helt meningslös! Dessutom smaskar hon när hon pratar - oerhört störande! Hennes åsikter är också helt ointressanta... flamse-tramse Maja! De måste ha ringt runt hela schlager-sverige innan hennes nummer kom fram, och alla andra tackat nej...

Christer Lindarw... en gång utsedd till Sveriges Sexigaste Kvinna... ser numera ut som en botox-tant, och pratar som en också! Han snackar GEGGA! Inte mycket att hänga i granen...

Marie Serneholt är jättevacker verkligen, det tycker hon nog själv också faktiskt... VÄLDIGT fokuserad på att titta lite sexigt in i kameran när hon pratar... fnissar mycket.... drar en del tonårs skämt, och fnissar lite till... Velar med sina poäng och säger inte mycket vettigt...

Charlotte Perrelli - har hon någonsin varit så här snygg? Hon ser ju bättre ut än någonsin! Varför sitter man i ett "Inför" program? För att säga sina åsikter, eller hur man tror låten placerar sig... tror man ska diskutera både ock, vilket Charlotte också gör. Hon är by far den mest kompetenta bland dessa schlagerfantaster, även om vi inte delar samma uppfattning gällande många av bidragen...

Finländaren... vad heter han? Tomas? Tommy? Tompa? Tommylainen? Ingen aning... tycker han är meningslös... Varför är han med år efter år efter år efter år? Antagligen för att han och Christer Björkman är polare... han satt ju även med i den mycket omdiskuterade "Internationella Juryn". Han håller oftast med Charlotte och i övrigt tycker jag att både hans röst och uppsyn kan kvitta...

Gud vad skönt det var att skriva av mig detta... hahaha... är ju faktiskt ingen bitter människa, jag GILLAR att reta upp mig lite... andra program jag gillar att reta upp mig på är t.ex: Singing Bee & Så ska det låta! =)

Vill du läsa mina och några läsares åsikter om årets olika bidrag till ESC? Klicka bara på "Eurovision Song Contest" under fliken "Etiketter" till höger här på bloggen.

måndag 4 maj 2009

Vaj-red eller vaj-erd?


Läste just på Linda K:s blogg ett inlägg om klädmärket WHYRED, i en kommentar på det inlägget frågade någon om hur man uttalar namnet, jag har länge grubblat på just detta... Säger man "vaj-red" eller "vaj-erd"? Har hört båda varianterna, själv säger jag "vaj-red", men från början sa jag "vaj-erd"...

Hur tror du man säger det korrekt? Hur säger du?

Dagens I-lands problem...

Malena Ernman i Moskva

Se hennes första övningsframträdande... HÄR

Läs mer om Eurovision Song Contest och Malena HÄR eller kolla under "Etiketter" här till höger på bloggen så klickar du på "Eurovision Song Contest"!

SVINkul helg i huvudstaden!

Här kommer vår Stockholmsresa beskriven i bilder & ord. Alla bilder togs med mobiltelefonen - erkänn schysst kamera på den!!?? =)

Jessica & Fredrik precis innan avfärden mot Stockholm

Jag kan tala om att Jessicas BMW flög fram på vägen... såååå skön att köra!

Vi stannade vid Brahehus i Gränna på vägen upp för att käka lite och Fredrik ville såklart röka...
där träffade Jessica en smurf...

Jessica träffade en smurf... Gammelsmurfen t.o.m...

Efter vi käkat gick vi till ruinen och tog lite kort

Brahehus

Fredrik & Jessica - TITT UT!!!

Fredrik & jag

Fin utsikt från Brahehus

Efter matstunden så körde vi resten i ilfart. Väl framme i Stockholm och Folkungagatan så gick vi in i lägenheten vi lånat av några vänner - helt nyrenoverad och jättesnyggt inredd! Jessica och jag satte oss omgående på balkongen och tog oss varsin Amaretto!

Efter bara en liten stund kom Leo upp till lägenheten, vi tjatade och skvallrade en del, sedan ville vi käka igen, Leo tog med oss till hennes stammishak "Brasco". Mycket god pasta och vi blev väl bemötta! Rekommenderas! Ligger på Folkungagatan.

Leo fick ett litet utbrott på Brasco... hahaha

Senare på fredagskvällen var vi hembjudna till Royal Roger, som också bodde på Folkungagatan! Där blev det riktig grisfest kan jag lova!!! Alla drabbades av svininfluensan!

Jessica & Roggan hade svinkul!

Fredrik & Jessica föll offer för svininfluensan!

Leo blev utsedd till kvällens sugga!

Efter att vi varit hos Roggan skulle Jessica möta upp lite vänner på ett ställe som hette "Hotellet". Ett trevligt ställe med riktigt trevlig personal! Överraskande trevliga t.o.m! Där var vi en stund sedan gick vi till "Paradise" och dansade och kollade när Sarah Dawn Finer uppträdde med några låtar, vi fick t.ex höra club-versionen av Moving On - helt OK.

Fredrik & Jessica dansade till schlagern på Paradise

Sarah Dawn Finer uppträdde - Moving On, I Remember Love och Not A Sinner Nor A Saint - fantastisk röst!

Lite lätt trötta och bakis på lördagen åkte vi in till Stureplan på dagen och mötte upp Camilla och barnen, så gick vi till Humlegården och göttade i sommarvärmen!

Leo spred svininfluensan i Humlegården!

Min gulliga brorson Sigge

Sötaste Stella! Min brorsdotter.

Efter att vi varit i Humlegården åkte vi tillbaka till lägenheten och gjorde oss i ordning inför kvällens middag hemma hos Jeppe & Camilla. Camilla lagade något av det godaste jag ätit på år och dar! MÅSTE få receptet... inte för att jag kan laga mat, men Fredrik kan ju... Ylva & Zina kom också - önskar verkligen att vi alla bodde närmre varann... men vad kul vi har när vi väl träffas!!!

Systrar... Ylva & Camilla

Jeppe & Jessica

Sigge & Zina

Vi satt och åt, drack, blandade drinkar, lyssnade på musik, skrattade och tiden bara rann iväg... helt plötsligt var klockan 02 och vi fick för oss att vi skulle gå ut på klubb... eftersom vi stog på gästlistan på Ambassadeur så gick vi dit. Not my cup of tea... intressant dock att studera folket...

Som sagt... det var kul att studera folket på Ambassadeur... denna puman hittade jag bl.a... =)

Jeppe dansade och var glad!

Dagen efter, på söndagen alltså, var vi ganska slitna allihopa. Träffade Camilla, Jeppe & barnen en snabbis i Nytorgsparken innan hemfärden. Sedan bar det av mot sveriges framsida, Göteborg, igen! En riktigt trevlig och festlig helg var det! TACK allihopa!Vänsterjustera

Snabb "sträcka-på-benen"rast på vägen hem... Peter åkte med till Göteborg, han passade på att sträcka på armarna också...

Jessicas bil är inte bara skön att köra, den är även snygg att titta på - eller hur!?

söndag 3 maj 2009

HEM LJUVA HEM!

Hemma igen från en FANTASTISK helg i Stockholm med min underbara familj och söta vänner!

Uppdaterar er med bilder och skvaller imorgon... Nu är jag trött och sliten... Markus 88 år...

BUDDHA fyller 7 år idag!!! Han ligger och tuggar på ett smaskigt märgben och verkar nöjd efter sin helg hos Anny & Staffan!

Skriver mer imorgon...

fredag 1 maj 2009

Adios Gotemburgo! Hola Estocolmo!

Nu är det snart dags att bege sig till huvudstaden! Kl 10 hämtar Jessica upp oss, sedan ska vi glida upp med många fikapauser och mycket schlager!

Kvällen på Gossip var bra... städade gäster, inga bråk - skön stämning och MYCKET folk! Så ska det vara! Kolla QX.SE under dagen imorgon så kan ni nog se mingelreportage där (eftermiddagen skulle jag tippa).

Aron spelade musiken och det var som alltid en fröjd för mina öron. Det bästa när han spelar är att man får så många "Ja just det! Denna hade jag glömt!"-upplevelser! Låtar man en gång älskade, men som hamnat i skymundan med åren...

Han spelar i alla fall även fredag & lördag kväll. Passa på att säga hej då till Adam nu i helgen! På söndag åker han till Rhodos - han ska bli strandraggare, gå runt på stranden på Rhodos i ett par tanga badbyxor med en kylbox på magen och ropa "FANTA! COLA! BIRRA!!!" ...nääää... inte på heltid i alla fall... han ska sommarjobba på en bar där. Kommer hem i augusti igen. Kommer verkligen att sakna honom! Han är en frisk fläkt och grym på att jobba i baren!

Nähä hörni... om jag kanske skulle försöka sova lite så jag orkar köra imorgon... eller rättare sagt - idag! Det dumma med att jobba på krogen är att när man slutat och kommit hem, då är man så uppe i varv så det är nästintill omöjligt att somna... får logga in på facebook och varva ner lite...

Ha en trevlig helg!

Puss & kram - vi syns på stan - i storstan alltså...

torsdag 30 april 2009

MEN FÖR H-VETE!

26 grader! Sommarvärme! Inte en bra dag att bära tunga kassar på stan...

Svettig och äcklig har jag sprungit runt i butiker och uträttat ärenden... fixade NÄSTAN allt jag skulle... resten får jag helt enkelt skita i! =)

Det är lätt att bli upprörd när man går i stan i Göteborg... Vart man än går så nog fan kommer en försäljare, oftast av telefonabonnemang eller välgörenhetsföreningar... är det inte försäljare så kommer äckliga Chalmerister och vill sälja sitt ointressanta "Kortege program"! JAG SKITER I ERAN SUNKIGA KORTEGE! Varje år anordnas en töntig kortege genom Göteborg, som stänger av all trafik och alla trottoarer och alla övergångsställen, på varje gräsplätt sitter en full fjortis och dricker folköl! USCH!!!! JAG HATAR DET! Ville slå ner de jävla Chalmers studenterna som ska pracka på sina program till alla, det kostar dessutom pengar!!! Värre än alla barnen som säljer majblommor överallt...

Nåja... det tar inte slut ännu... i varenda gatuhörn så står ju någon och spelar dragspel eller munspel - OCH - vill ha pengar för det!!! Jag skulle eventuellt kunna betala om de lovade att sluta spela sin skitmusik!

Har jag gnällt klart? NEJ!!!

Man får nästan kliva över tiggarna som sitter i skitiga kläder på trottoarerna och gågatorna, brevid sig har de hamburgare från Mc Donald´s... sorgligt, tror inte de lever ett gott liv, men tror inte heller de får behålla mycket av det de tigger in, det går nog till deras chef...

Nu då?

NEEEJ!!! Det står ju även folk och säljer "FAKTUM" överallt också... de hemlösas tidning... Ok, här går pengarna till något bra, men måste tidningsförsäljarna (som jag antar också är hemlösa??) stå och röka? HUR får de pengar till cigaretter, men inte till ett boende???!!!

Puh... jag blir så upprörd... men nu har jag gnällt klart... för stunden...

ÖVERALLT samlas de - fjortisarna! De ska supa sig fulla, spy och kolla på tönt-kortegen!

Träffade på en vettig människa i alla fall... Paul! Vi diskuterade årets ESC bidrag. Äntligen lite intellekt... =) Ser ni? Vissa har tvättbräda på magen - Paul har en verktygslåda... så om du har en skruv lös - prata med Byggare-Paul!

26 grader - då är det härligt att åka ut på sjön... i Paddan t.ex...

Uppspelt!!!

Typ en sån här BMW har Jessica... sååå fin...

Imorgon åker vi!!! Ni fattar inte så mycket jag längtar efter att få träffa mina små syskonbarn!!! Världens sötaste barn!!! Imorgon klockan 10.00 (PIP!) bär det av i Jessicas sportiga och snygga BMW från fashionabla Vasastan i Göteborg mot trendiga Södermalm i Stockholm där lägenheten ligger som vi ska bo i! Brorsan och hans underbara fru Camilla bor mitt i storstadssmeten, nämligen på "Stuuuureplaaan" (OBS! MÅSTE uttalas med stockholmsdialekt - MÅSTE!!!).

Fredag blir det en kväll hemma hos Royal-Roger, ni vet han som åker runt världen med tant Silvia & farbror Carl-Gustav, läs hans blogg - HOVBLOGGEN. Lördagen, som jag hoppas att det blir fint väder på, ska vi träffa Camilla & barnen redan på dagen, sedan middag hemma hos dem på kvällen och jag hoppas verkligen Camilla´s syrra och hennes fantastiska flickvän kommer också!

Önskar att vi bodde närmre varann, så de var en del av min vardag, men skulle aldrig fixa att bo i Stockholm... eller? =)

Nu ska jag snart dra ner på stan och handla lite smått och gott, lite ditt och datt... om ni fattar - viktiga saker i alla fall... typ... Ha´re bra, fint, tack, hej!

Lite bilder från kvällen på Gossip

Onsdagskvällen blev oväntat trevlig! Finbesök minsann! Alltid kul när gamla stammisar som flyttat ifrån Göteborg är hemma på besök och tittar förbi på en helkväll på Gossip!

Det blev en kväll med en hel del folk faktiskt. Här kan du se bilder på några av våra gäster!

Kom ihåg att vi har öppet EXTRA LÄNGE Torsdag 30/4 - öppet kl 20-03 med DJ Aron!

Anders, Ola, Zandra, Per (hemma i Götet på besök) & Anders

Linn & David

Fredrik, Mona & Jonte

Nando, Göran & Agron

Underbara tjejer! Victoria & Nina.